My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Friday, September 11, 2009

KESAH AKU DAN FULLY BF N PUMP


My spectra 3...byk berjasa pd aku since berpantang ni...bru 3mnggu aku rembat ini pump...rega rm388 beli kat SARAKIDS kt jb..area tmn daya. tp bru satu shield jek.igt nk beli lg 1 shield jd double pumping utk memudahkn pump bile naik kije nnt...rega shield dlm rm70... nnt dpt bonus raya aku rembat ek...



ini stok EBM yg baru perah pagi tadi(around pkul 7pg)--rutin harianku tiap pg..sbb sebelah pg la yg salu engorge..nak direct bf,baby tido nyenyak...sian nak kaco....td dpt 3.5 oz jerk...kiri 2 oz,sebelah kanan 1.5 oz jerk...biaselaa...sebelah kanan sure sikit berbanding kiri.


ni plak stok hasil perahan pkul 9 lebih td...sebenarnya jarang pump pkl 9 ni...tp tadi tetiba rase mcm nak pecah breast ni,so aku pump laaa...xsgka dpt byk camnih...aku pon perasan dr hari ke hari susu aku makin byk..mencurah2x..alhamdulilah...berkat mind positive aku yg hari2x katakan yg susu aku byk.ckup utk darwisya. dpt 3.5 oz...alhamdulillah...hari ni da dpt 1 stok beku 7 0z....so total stok ebm aku wat mase ni ialah 9 paket playtex 7 oz...
so,9x7 oz . kdg2 xsgka gak dah dpt kumpul sebyk ni since lepas 3mggu pntang hari tuh...ni berkat aku join forum susuibu.com la...byk info aku dpt kat situ ttg susuibu...dan menaikkn semangat aku utk kumpul ebm sebyk mgkin sbg psediaan naik kije nnt...



ni plak timetable yg aku dpt thru buku ttg susuibu yg aku beli kat SARAKIDS...rm10 reganye..bgus utk aku buat panduan dan bole mndisiplinkn diri aku utk menjlnkn sesi pengepaman yg teratur. sory la klu tulisan agk comot..huhu..tp nih la hasil aku takat ni shgga aku dpt buat stok ebm sbyk 9 x 7oz...tp nmpknye timetble ni da xmuat...so,



aku pon buat jadual aku sendiri yg baru...insyaalah jadual ni aku akn truskn smpai aku naik kije nnt...
huh....sukenye tgok stok ebm...skg tgh struggle gile ngompol stok ebm smpai ratus2 mcm forumer si.com tu...hehe...chaiyok...mama darwisya BOLEH



ini gambar2 stok EBM yg aku berjaya dptkan setakat ni setelah sebulan 3 hari aku berpantang...9 playtex liner x 7 oz...alhamdulillah...insyaAllah cukup utk darwisya sebagai persediaan aku naik kije sok...


dan lagi..hari2x aku dok belek stok2x aku nih...bukan pe..nak buat tambah semangat jerk. kdg2x sipat M tu melanda diri aku utk mengepam nih..nak2 klu bila dpt perah susu skit jerk...penah aku perah x sampai 0.5 oz pon...tp skang ni nampaknyer dah mula berubah...susu aku dah semakin cemerlang la gamaknyer...maybe diawal2x dulu susu mmg kurang...

alhamdulillah...semoga aku dpt capai target utk dpt kan at least 50 beg sblum naik kije nanti. insyaAllah..semuanya kerana darwisya, anakanda kesayangan mama

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin