My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Saturday, September 12, 2009

DARWISYA MUNTAH BYK SEMALAM

Mcm nak nangis semalam tgok keadaan darwisya. tah kenape smlm die muntah byk sgt. asal bfeed jek muntah,kire buang susu jerk..xde satu pon msuk dlm perut die.sbb tu die lapo je semalam. tiap 15min nk susu lg...ikotkn ati taknak dah bg die susu bile tgok muntah camtuh tp disebbkn kesian tgok die nangis dan mulut die bergerak2x bg isyarat nk susu, ku bg kn jugak. kirenya hari muntah sedunia darwisya la..sian die..mas mula2 muntah tu mmg byk yg kuar...tak penah pulak die muntah byk camtuh. mmg terbelahak. lepas tu aku tgok muka die dah mcm worst sgt,siap tercungap2...aku dan mak aku risau gile bile die mcm tuh...mak aku dah xtentu arah dah...suh aku bwk die g spital...tp aku cube relax dulu.tenangkn ati wlupon tuhan je  yg tau perasaan aku bile tgok si kecil berkeadaan mcm tuh.

dgn pantas aku bukak mitten darwisya, tgok2 klu2 exteremeties die kebiruan ke..mean, die sesak napas(kekurangan oxigen)...alhamdulillah jari darwisya dan bibir tak kebiruan..aku cube tepuk2x belakang darwisya dan mengurut nya...bace selawat byk2x...aku biarkan darwisya selesa sendiri di atas dada dan kepalanya dibahukuu... alhamdullilah beberapa saat saja darwisya dah ok semula...agaknya kerana penat sgt, die terus tertido..lega sungguh aku dan emakku..alahai anak mama...betul2x buat mama risau..



Mase tgok muka die tgh tido tu, aku rase terharu sgt, perasaan kesian smua berbaur. tanpa aku sedar, tiba2 je airmata nih gatal mengalir..hehehe..aku ni jadi makin sensitif sejak ade anak ni...aku terbayang klu anak aku jadi ape2x tadi...yg pasti aku takut kehilangan darwisya,anak sulung mama..aku takut sgt...dan baru aku tahu skarang bagaimana perasaan seorg ibu yg sebenarnya...dan aku kini sedang lalui nye...aku berdoa kpd Allah agar anakku sentiasa dilindunginya dan sihat sejahtera...kdg2 kusendiri menyesali diri sendiri. mgkin kerana pemakananku yg membuatkan darwisya jd begitu..mgkin die allergik dgn hati ayam...yer, pd hari itu juga aku ade memakan hati ayam yg dimasak sup(penah dibuat org x?)
mgkin juga aku xsesuai mkn ati ayam. dan aku telah stop dr makan ati ayam. ni semer gara2x emakku yg beriya2x suh aku mkn ati ayam utk tambah darah..die kata aku pucat sgt, mcm kekurangan drh..so, die belikan ati ayam..hm..tahla..aku x salahkan ibuku..benda nak terjadi..kite pon xtau...
sejak peristiwa ni aku lebih sedar akan pemakananku..akak ku jaga pemakananku utk menghasilkan BM yg tebaik..semuanya utk anak mama


 
Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin