My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Friday, September 11, 2009

DETIK PERKENALANKU DGN MY LOVELY HUBBY

Segalanya bermula pd tahun 2006...waktu tu aku masih study lagi...die tggal kat kulai Johor tp skang ak ayah die dahpindah menetap di simpang Renggam johordan aku plak masa tu tgh study kat nilai...amik nursing corses kat Puteri Nursing College. so, agak susah jugak la kami nak jumpa masa mula2x berkenalan tu...sejak mula perkenalan pd awal thn 2006, kitorang hnya bersms dan coling jerk...tp hubby yg banyak call aku sbb hubby dah keje. terus terang aku ckp aku kenal hubby aku thru chatting. Aku rase ok jerk berkenalan melalui MIRC ni…jumpa kat alam maya gitu…hehhehe..mmg dah jodoh aku ngan hubby…walau mcm mana cara perkenalan sekalipon, jodoh tetap jodoh…Allah yg tentukan…so pd aku jgn la pandang jodoh internet ni worst sgt..

so, dlm pertengahan thn 2006, aku kena jalani  praktikal kat spital Putri jb(hospital yg sponsor aku kije skang) , so aku amik kesempatan tu utk  jumpa hubby aku ni...memandangkan die duk kat kulai mase ni.
dalam beberapa hari lepas aku start praktikal, aku dan die rancang utk buat pertemuan pertama....kitorang janji nak jumpa kat City Square, jb... so, dgn tak plan ape2x...kitorang decide utk jumpa.  lepas aku balik praktikal pkul 5 ptg..aku trus zup zap naik bas awam gi ke City Square. ( mase ni agak bebas skit sbb dok kat hostel le katakan) hehehe..

hubby aku plan, die nak tggu aku kat dpn mac'd City Square...die bgtau die pakai baju kemeja kuning...tp aku plak tipu die...aku ckp ngan die yg aku  pakai baju pink sedangkan aku mase tu berbaju warna coklat ...ehheheh...tahla...masa tuh pikiran tgh nakal lagik...terpaksa kelentong die sbb takut gak kalo2x mamat tuh muka mcm tiang gol x siap(hehhe..ni mase fikiran nakal lg yerk).. klu hubby baca ni,masak aku! huhu

sampai je kat CS, aku pun dok tinjau2 dan usha2x dr jauh dpn mac D tuh...seboleh2x taknak kasi die nampak,....dan setelah puas ati ngan mamat tu (hubby), aku pon dgn berdebo2x cube mendekati die....lepas dah salam2x, senyum2x kambing ,say hai dan sebagainye..( mase nih xde pape perasaan ape2x lgi hokeh!) pastu die ajak aku tgok wayang... die dah booked tiket wayang tu awal2x lg katanye...mean agak lama jugak la die dah tggu aku kat situ... demi kerana chenta hatinya..kikikiki

tp yg kelakar nyer dan sampai skang aku x leh lupe ialah cite wayang yang di booked nya tu adalah cite cina komedi yg tahapehapentah....masa tuh pelik gak ngan die...apahal mamat ni? xkan la minat citer cina b*n*o*g nih? nampak orgnye mcm romantik tp rupanya katun...hhehehe...last2x bile dah duduk dlm wayang tuh, baru die critakan hal yg sebenarnye...rupenya die ckp, dek krana terlalu gementar nak jumpa aku, die pon dah x fokus dah...ape aje cerita yg ade, die bantai booked jerk...die pon baru perasan yg citer yang die booked tuh citer mengong tuh....hahahhaha...nak tak nak. kitorang terpaksa gak duduk dan mengadap citer cina bodoh tuh dgn dikeleilingi org cina yg lain...hehhehe..... masa tuh la kitorang byk berbual ttg diri masing2x....citer wayang tah kemana, ape pon tah kemana....kitorang asyik berborak je sampai citer tuh habis....hehhehehe...bgitulah citer lucu antara saya dan mamat yg telah selamat menjadi hubby saya pada 9/11/2008  yg lepas...

diringkaskan:
1)Mule kenal dgn hubby( chatting) : awal thn 2006(aku 25thn,hubby 27thn...aku study nursing thn ke-2,hubby dah keje kat spore)
nick chatting hubby(Lan79) , nick chatting aku (fizaqadida)
2)Blind date                                    : pertengahan thn 2006 ( yg aku citer kat atas)

3)Perhubungan kawan(dia ngorat,aku jual mahal)  : sehingga awal thn 2008 (masa ni die hampir  putus asa mengorat aku sbb aku juai mahal sgt…mase nih aku still tingat kat yg lama. Susah nak lupekan die dan hubby aku nilah yg berjaya membuat aku trus melupai lelaki tuh)

4)Mule bercinta    : 16 feb 2008 
dimana 3 hari selepas tu ialah harijadi ku yg ke 27thn pd 19 february , die propose aku sebagai kekasih die. Dalam masa yg sama die telah menghadiahkan aku hadiah yg cukup istimewa  dan mase nih lah kitorg celebrate kisah percintaan kami. Romantic sgt mase nih…jgn gelakk naaa…mr hubby bagi aku CD lagu2 romantik omputih antaranya lagu everyday i love u! smpai skang aku simpan dlm keta ..kengkadang ade gak aku mainkan lagu2x tu kat dlm keta.



5) Hubby telah propose aku pula sebagai isterinya(masa ni die melamar aku melalui handphone pd satu malam nan dingin: sebulan sebelom kami decide untuk bertunang. Masa ni Allah je yg ngerti perasaan wanita aku bile pestime dlm hidup ade org dgn rela dan ikhlas hati nak melamar aku sebagai istrinya.Mcm tak caya pon ader ok..sbb  aku igt selama ni takde org nak kat aku..hiks..giler siyes die nak jadikan aku istrinye tau! smpai die ckp.."klu awk sudi,esok jugak abg antar rombongan" huhu...neway thanx abg kerana sudi menjadikan diri ini sebagai permaisuri hidupmu!!

6) Kami telah bertunang       : 10/8/08 (sarung cinicin oleh mertuaku jerk..buat kecik2x jerk...cuma dtg merisik tanpa ade hantaran. nak save budget..hiks)
kami bertunang cuma 3 bulan je.


7)Diikatkan dalam satu ikatan sah : 9/11/2008 ---alhamdulillah aku telah bergelar isteri kepada insan yg sgt aku sayangi dan sgt menyayangi aku dr dulu smpai skang dan tak  pernah putus asa utk dptkan aku. Terima kasih abang! abg yang banyak membantu syg utk melupai sidia!


doakan fiza dgn hubby smoga berkekalan hgga hujung nyawa ok…amin

honeymoon dgn hubby kat cameron highland jerk...

mama dan abah darwisya dinikahkan pd 9.11.08


majlis sanding kami juga pd tarikh yg sama



mase ni majlis bertandang di sebelah pihak hubby ku
i love my hubby...semoga jodoh kami berpanjangan hgga ke akhir hayat.amin


OUR SWEET MOMENTS TOGETHER























I love u Abang!!!



















Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin