My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Sunday, December 20, 2009

Mengapa tak boleh guna second-hand breastpump

SY DPT INFO NI DR KAK FID
RUPANYE SECOND HAND BREASTPUMP TAK ELOK DIGUNA..MEANS, ADE ORG KAN DIE SUKE BELI YG 2ND HAND DGN MOMMIES LAIN..TP TAK BAGUS SEBENARNYER...JOM BACA!

"Saya teringat akan ‘perbualan saya dengan webmaster susuibu melalui panggilan telefon pada suatu ketiak dahulu ketika saya membuat komplen mengenai penyalahgunaan ruangan forum untuk perniagaan.

Antara yang kami ada sebut adalah mengenai ‘breastpump to let go’
Menunrut Puan webmaster yang juga lactation Consultant bertauliah, pam terpakai tidak sesuai digunakan lebih daripada seorang ibu kerana dikhuatiri akan keselamatan di sudut kesihatan.
Membuatkan saya terpana…
Saya dah let go 2 breastpump dengan mengiklankannnya di blog saya pada suatu ketika dahulu….
Maafkan saya..saya tidak tahu….

Mengapa kita tak boleh menggunakan used breastpump/second-hand breastpump?
Ranai memilih untuk membeli secondhand breastpump kerana lebih affordable..murah daripada yang baru…
Namun beberapa aspek penting ita telah lupa

1. kesihatan
Bagi pump jenis ‘single-user’ seperti Avent ISIS kita memang tak boleh guna lebih daripada seorang ibu..kerana tiada jaminan selamat untuk dikongsi…
Mungkin steril secara biasa tidak mampu membunuh kuman-kuman yang berjnagkit jika digunakan oleh ibu yang mengalami masalah puting merekah.berdarah..anak kena trush dan sebagainya…
maka pengguna kedua berisiko dijangkiti….

Pam yang boleh diguna secara beramai-ramai/berkongsi adalah yang jenias ‘hospital-grade pumps’ ataupun yang mana diiktiraf oleh pihak berkaitan..Kalau USA FDA la…(FDA=US Food And Drug Administration)itu bab kesihatan

2. Mengingkari warranty
kalau pemilik kedua nak claim warranty dan sebagainya tak boleh sebab hanya ‘valid’ untuk pemilik pertama sahaja..kalau rosak susah la.Ini bukan breastpump sahaja barangan lain juga kan?
Kalau rosak makin banyak duit perlu dikeluarkan untuk menggantikannya…
betul tak???
untuk maklumat lanjut boleh search topiK
Should I buy used breastpump

Second hand breastpump
Saya ada baca juga kat http://www.susuibu.com/ ada orang tengah cari used breastpump…saya berpendapat baik beli yang baru.

INFO DR http://www.susuibu.com/


Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin