My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Sunday, June 20, 2010

DARWISYA JADI WAKIL MAMA N ABAH GI MELAWAT HANI QISTINA

myspace glitter graphics
Glitter Graphics'

MESTI PELIK bila baca tajuk ni..hehehe...actually bulan lepas mak,ayah n dua org lagi adik lelakiku telah pergi ke kl utk menziarahi hani qistina...spt yg ku critakan dlm entry yg lepas...ku baru saja dpt anak sedara yg bru pd awal mei lalu..so, baru aritu family ku dpt menziarah ahli baru dlm kuarga kami tu memandangkan mereka tggal di kl manakala kami smua menetap di jb..so, agak susah nak terus menziarah hani dan ibunye selepas saja bersalin aritu..so, akhir bln lpas,barula familyku berkesempatan utk pegi melawat tp yg sedihnye...ku n hubby tak dpt gi sbb kami terpakse keje..xdpt cuti langsung..so,nak taknak emak n ayah terpaksa bawa darwisya skali gi kl...so, secara xlangsungbudak kecik tu dah jadi wakil kpd kami berdua la selain hadiah hamper baby yg ku kirimkan skali utk hani qstina...

cite ni sebenarnye hampir basi dah...sbb mama darwisya mmg semakin malas nak hapdet blog nye yg cam nk bersawang  ni..huhu
tahle..kdg2x snpai tak tau kenapa kujadik malas nak hapdet blog..bukan sbb xde crita tp mmg rase cam mood nak berblog tu slalu je ilang...mgkin ni sume gara2 muka buku atau lebih dikenali sbg facebook a.k.a fb kotz....yelaa..sejak ku mengenali fb, aku cam dah kena pukau ngan fb tu..klu xmasuk sehari mmg tak sah n kdg2x smpai xsenang duduk...
klu bukak internet,mmg perkara 1st yg akan aku lakukan ialah utk buka fb... mmg sahla aku dah gile ngan fb,..tp fyi ,aku mmg tak terjebak plak pd mana2x game kat dlm tu...sbb ape yg aku tau,majority pengguna fb akan melekat pd fb tu kerana penangan game spt farmville,poker,mafia wars,tresure isle..smua tulaa yg menyebabkan org nak melekatttt je kat fb sbb game2x tu memerlukan kite sntiase nak bukak utk tgok perkembangan game2x tersebut....
tp aku tidakkkk!! ku tak pernah langsung ade minat utk main game2x kat dlm tu even ade ramai org invite aku utk main..tp aku xpernah nak cube sbb ape? sbb aku xnak nnti aku pon akan terjebak n terlekat sama nnt..sbb aku tau, once kite start main game2x tu..mmg kite akan melekat...hehehe...
tp sungguhpon camtu, fb sememangnye dah melekatkan aku jugak walaupon tanpa game tp aku sronok menghapdet status dan membaca komen2x member ..even status mereka pon aku tgok..sronoklaa...walaopon kat alam reality pon,kite jmpe member kite..tp kat fb pon kite boleh beramah mesra...dan kdg2x aku xsbr nak masuk fb pon sbb tak sbr nak tgok komen2x drp member..itu yg sebenarnye buatkan aku melekat pd fb kotss..hehehh...neway mmg aku dah terkena penangan fb btollaAA!!!! smpai aku hampir tak berminat nak amsuk blog...ish..dasat kan fb..
tp walaucamne pon, ku tetap taknak biarkan blog jurnal ku ni terbiar bgitu saja sbb blog inilah yg akan kukongsikan pd anak2xku bile besar nnti...biar die dpt melihat bagaimana kehidupannye semasa kecil..itu la antara sbb kenapa aku hendak berblog..oleh itu,aku tak boleh abaikan blog ni....dan sebenarnye tujuan aku bukak cite ttg fb ni pon adalah krana aku ingin menceritakan sbb kenapa ku dah jarang menulis entry baru...
dikesempatan ni,aku nak minta maaf secara terbuka buat blog ku sendiri even klu ade org yg sudi baca blog ni, aku minta maaf sbb tdk sengaja telah mengabaikan blog ni...membiarkan ianye kosong tanpa entry baru...tp itu bukan niatku...
oklaaa..sambung psl isi sebenar entry kali ni...darwisya pergi melawat sepupu barunye hani qistina....hani qistina anak kpd adik lelaki mohd najib dan istrinye nor hidayah...
apepon..kite layan gambar je la ye...sbb tetiba mood jadi shahdu plak...heheh..sebenarnye ku rindukan zaman awal2x kuceburi bidang blog ni...ianye dah x cam dulu lagi...dimanakah rakan2x blogger ku dulu?hmmm..harap korg juga trus berblog mcm dulu..klu ade sesape yg perbah berminat utk membaca blog ni,terima kaseh kuucapkan..


neway,nak kenalkan..inilah bapak kepaa hani qistina/adik lelaki ku najib.die ni keje di perodua kat rawang sana..die jmpa bini die mase sama2x belajar kat uitm shah alam...disebbkan istrinye org kl,die memutuskan utk bekerja dan menetap di kl..bininya ida keje di maybank kl..
smoga jadik bapak mithali utk hani ye najib!
menurut kata emak, sesampai je mereka di kl..terus pergi umah mak n ayah mertua najib di bkt aman utk melawat ida n baby hani..sbb ida berpantang di rumah ibu n ayahnye..so,kirenye 2 hari la familyku gi melawat ..sbb keesokkannye pon dorg melawat lagi..tp kali ni dorg bawak azuwan (adik lelaki ku yg menetap di banting sbg polis) n istrinye amy dan anaknye aidil serta emak amy.kebetulan mak mertua azuwan tu dtg ke kl..so, emak n ayahku jempot die skali utk melawat baby..
so, pic yg kat atas ni adalah pic hari pertama dorg melawat..
lepas tu,mereka trus balik kerumah najib di rawang dan bermalam disitu..
ni pic baby hani mase harii pertma melawat tu...
ku dah pesan ngan busu azhar suh snap pic banyak2x..heheh
ni plak nenek pujiah/fuziah(emakku) yg sedang memangku cucu ketiganye hani qistina..wooo..nenek ngan atok dah ade 3 cucu..apepon darwisya tetap cucu pertama..cucu kesayangan ttuuu..heheheheh
 ini pic pd keesokan harinye..selepas mereka bersiap2x utk ke rumah mertua najib kali kedua utk melawat baby hani..so, ni kat umah najib...sian mamat tu duduk sensorg sejak  bininye brpantang kat umah metua die..hehe
sebelum brtolak, dorang bergambo dulu kat umah najib...dan sementara tggu azuwan ,istrinye amy n mak mertua die...azuwan dtg dr banting. gambo pecah2x sbb pakai hp camera cikai emak .hehhe
ni gambo di luar rumah najib..die dan ida menyewa je kat umah ni..dekat ngan perodua..memula ayid snap..busu azhar ade dlm gambo
kali ni busu azhar tukang snap..ayid plak bergambo..ayid (uncle darwisya yg kelima) berbaju ijo..dan najib,emak n ayahku yg tercayang
amboiii..emak ckp,sesampai je kat umah mertua najib, dak tecik ni trus ajak main jongkang jongket..hehe ..bukan main lgi die mama die takde ek!
mama work sayang! xdpt hekot!! darwisya kan dah jadik wakil buat mama n abah! ngeeeeeeee~~~
 haaa..inila azuwan dan anaknye si aidil husaini..rindunye makngah kat anak sedara makngah yg pertama ni..
mase ni dah smpai kat umah mertua najib dah..emak kata, fil najib pandai masak..sdap2x masakan tenghari die aritu...roginye tak pergi!! mesti ade sup tulang n sambal udang...dulu aku gi pon die masak sup tulang n sambal udang..mmg sedap..asyik bertambah je..fil n mil najib ni mmg pro gile masak!
haaa..ni plak amy(hemi darlina), bini azuwan...turn ibu plak yg pegang aidil..hehe
ha...yg pakai tudung itam n pegang botol susu tulah emak amy(mil azuwan)..sebok btol dorang dok berborak..emak lagila jgn ckp..die klu dah berborak,mmg xleh benti...mak aku tu dah terlebih peramah orgnye..huhu
errr..apesal si daerwisya tu melekat kat nenek je tu? hmmmm..
sah mmg takut dgn owang budak ni!
haa ..yg tgh pegang baby hani qistina tulah ida,ibu kepada hani..nampak sgt dlm pantangnye ye ida!! hehehe
yg dak tecik pakai baju purple tu plak..mase tu baru nak belajar duduk..emak kata asyik tersembam je,,huhu..sian anak mama


ni mase dah nak balik...atok dan nenek dgn cucu2xnye..atok napi tgh pegang aidil, nenek plak pegang darwisya..dah 3 dah cucu atok n nenek ye!
anyway...welcome to our family dear hani qistina!!!! makngah n smua sayanggggggg hani!!!!! smoga menjadi anak yg solehah ye syg!!! kata mama hani thru fb, hani suke hadiah yg makngah bgi yerk!!! makngah,pakngah n darwisya beli khas utk hani tau!!!

lepas ni nak tggu sape yg dpt second baby dulu pasni..hahahaha..adakah aku!!???? ngeeeeeeeeeeee~~~~

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin