My Family Puzzle

ANDA PENGUNJUNG YANG KE

JIKA ANDA ADALAH PENGUNJUNG YANG KE 19,281, SILA EMAIL KE fizza_81@hotmail.com beserta bukti no pengunjung anda. Hadiah misteri menanti!!

I LOVE BREASTFEEDING

I LOVE BREASTFEEDING

Tuesday, June 29, 2010

2 HARI MAMA COTI

myspace glitter graphics
Glitter Graphics


 Sebabnye? huhu..sbelom tu ,mesti gerunkan tgok gambo kat atas ni...ni gambo dr inche gugel ek...hmm... ni sume gara-gara nenek darwisya yg terkena penyakit Chiken pop la sejak hari ahad lepas...igtkan tak berapa teruk and serius la sgt..rupanye makin banyak plak chicken pop mak kuar...
nak ikutkan semalam iaitu hari isnin,ku mmg annual leave tp terpakse sambung cuti plak arini sbb takde org nak jaga darwisya..kebiasaannye neneknye la yg jaga..kelam kabut gak nak cari org utk jaga wisya tp pk punye pk..aku amik je la emergency leave..sbb semalam ayah dah amik EL..sian plak nak suh atok wisya amik el lg arini..nak xnak tpakse aku plak yg amik el..so,pepagi buta ku dah call incharge sister di tmpt keje utk inform yg aku amik el..nasib baik puan hafifah benarkan..klu x, mmg nak xnak terpakse aku bawak dawisya gi kije kang..huhu..
so, termasuk arini n semalam ku cuti, ku bawak darwisya gi setelkan bil2x yg kebanyaknnye di bank laaa..byr segala utang piutang..kebiasaan yg ku lakukan after dpt gajiiiiii...huhu
mmg menguji diriku btul smalam bile terpakse jadi housewife smalam...agaknye mcm nila perasaan seorg surirumah sepenuh mase rasekan ...dr awal bangun pagi,smpaila nak bawak darwisya gi bank byr utang..mcm2 kerenah dak tecik tu tpakse aku tempuhi...pagi2x ku dah sibuk kat dapo..basuh baju,basuh pggan,masak ape yg patot...kemas umah, sidai baju,lipat baju..pendek kata ape yg suri rumah buatla rutin harian mreka...huhu..mmg penatlaa...ku rase penat dr gi keje kat spital tu..sbb ape? sbb bile terpakse buat keje dan melayan anak dlm mase yg sama..darwisya xmcm budak lain...pantang ditinggalkan sorang kat depan, die dah melalak...pantang kami hilang dr pandangan mata die,.,,die dah memekik...mmg susah nak buat kijelaa..smpaitahap aku terpakse buat keje sambil dukung darwisya dlm baby carrier/pouch tu...huhu...darwisya ni mmg manja sungguh..bru la ku faham ape yg emak rasekan sebeom ni..emak pon sebenarnye slalu gak luahkan ape yg berlaku ttg wisya ni..igtkan biase2x je..rupanyerrr..huhu...


mmg hari ni baru la ku berpeluang merasakan ape yg emak rase..sbb emak mmg dah terbaring kat bilik..xleh buat ape..terpakse ku amik alihtugas rutin emak tu..huhu.
lactually lepas dah setel smua keje umah, aku bawak darwisya gi bank utk byr segala utang piutang termasuk nak register maybank2u sbb insurans Darwisya iaitu AIA suh aku byr monthly melalui maybank2u jer..mudah dan senang..takpayah aku nak bank in sgala bagai lgi...
dan dgn rasminye aku pon dah selamat register maybank2u...wooooo..koooo!!! klu ku tahu betapa mudahnye guna service mayban2u ni, dr dulu lgi aku dah register tauuuuu!!! huhu
sorylaa tetiba tertulisan beso plak..sbb aku nak gambarkan prerasaan teruja aku yg sebenarnye terhadap maybank2u ni....nape dr dulu aku xregister ek? klu sebelum ni, aku punyerla bersusah payah beratur kat atm/counter semata2x nak byr bil2x utama..tp dgn adenye maybank2u ni..aku just klik dan bayaran bil pon terus setel xsmpai seminit pon..huhu..nak kata aku jakon..katalaa..tp mmg aku baru tau psl kegunaan die yg sebenarnye skang ni..kul dulu just kenal nama serbis tu je...
skang ni, nak byr bil ape2x je hanya menggunakan jari jerk dan xmengambil mase yg lama dan tak membazir tenaga walau skitpon..hanye perlukan kemudahan internet je...skang klu aku nak byr bil astro, maxis broadband,bil aeon kredit n insurans AIA darwisya hanya dgn klik melaui mayban2u jerk...huhuuh..sgt2x mudah!!! katakan selamat tggal pd ATM cash deposit!!! hahahahha...

oklaa..jom layan sedikit gambo2x kami selama 2 hari ni...apepon lega sgt2x bile smua bil dah setel!!! berbaloi jugak la aku cuti ni..klu x,aku rase cam xckup mase je nak gi byr smua bil..huhu
 lepas ni aku hanya transferkan wang gaji aku kat bank muamalat ke akaun maybank aku..then just klik maybank2u dr tmpt keje je utk setelkan bil2x stiap bln...bestnyerr!!!!
 dak tecik yg bru dpt headband korea yg baru dr fee fee shop...thank you fee fee!! terus guna ..sgt somellll anak mama pakai benda ni..:) kat lollytot pon ade..skang beli online kat facebook jer...hehhe..darwisya duduk kat dlm carseat tak dok diam..pastu nangis2x..huhu susahnye mama nak drive...tp terpakse...maybe die tak selesa dlm tu...pelok mama baru die selesa agaknye
org jb tau la katmana angsana ni...kami 2 beranak gi angsana sbb nak beli brg darwisya skit..suke beli kat UO angsana sbb ade membercard....segala brg baby n brg dapo smua ku beli kat sini..agak2x dah banyak tak point member card aku? sbb hari peenbusan point bln 7 ni..huhu
lepas dah beli brg wisya,mama rembat lak satu brg mama..kasut raya laaa..hehehhe murah je kasut ni..rm29.90 tp so selesa!! kedai aksut summit angsana...mmg suke beli kat situ pon..
err..kaler gold..mau kena tema gold raya thn ni ek..hmmm
letih berjalan, kami singgah kedai blog drink beli coklat blog..hurmmm...yummy!!! sampai dak tecik ni pon bedal gak...hehhe
bosan gak jalan berdua je..slalu ade abah wisya tp abah work la syg....so, kami tangkap gambo berdua jela ek...pissss!!!
k laaa...nnti ade mase mama citer story mory lg ek,...mama xnak biarkan blog ni bersawang..lagipon mama skanfg dah pakai maxis broadband...lajuuuuuu je...xmcm celcom dulu..cam hampehh..lembab gilr..agaknye itu salah satu faktor nape mama jadi malas nak berblogging tak...sebb nak upload gambo pon lembab mase pakai celcom....huhu..selamat dtg maxis broadbanku@@@ harap terus laju la smpai bebila yerk...

 
Image Hosted by ImageShack.us

No comments:

MY RESEARCH

SILA ISIKAN SOALAN DI BWH YE MOMMIES SEMUA! TINGGALKAN NAMA DAN EMAIL. NAK BUAT RESEARCH.tq

Adakah anda seorang yg bergelar mama? jika ya...adakah anda seorang yang fully breastfeed anak anda atau anda memberi minum susu formula? sila jawab..
Jia anda pengepam tegar(expressing breastmilk), pam jenis apa yg anda guna?
Adakah anda pakaikan Cloth Diaper(CD/Cding) kepada anak anda? Ada berapa keping CD yg anda ada skang?
Adakah anda suka bershopping online?Produk apa biasanya anda beli secara online?
Name:
Email Address:

create form

I made this widget at MyFlashFetish.com.

KELUARGA KU

Blog Widget by LinkWithin